۱۳ عامل تاثیرگذار در احساس ناراحتی و ناامیدی چیست؟

عوال افسردگی

دلایل زیادی وجود دارد که می تواند باعث به وجود اومدن احساس ناراحتی و افسدگی در شما بشود اما در این مطلب سعی شده عوامل افسردگی و بی‌قراری که ممکن است نادیده گرفته شود،مورد بررسی قرار بگیرد پس با ما همراه باشید تا به بررسی این عوامل بپردازیم.

عوامل ایجاد کننده احساس ناامیدی و ناراحتی

  1. اگر شما کار جدیدی انجام می‌دهید و نسبت به کاری که می کنید شک و تردید دارید یا حتی زمانی که مطمئن هستید در مسیر درست قرار دارید ،ممکن است حس ناامیدی در شما به وجود بیاید و مقابله با این حس می تواند سخت باشد.
    طبیعی است وقتی شما کاری می‌کنید که قبلا انجام نداده اید ممکن است این حس به سراغتان بیاید،البته نگران نباشید چرا که می‌شود این حس را کنترل کرد.
  2. دردی که بر اثر یک جراحت کوچک یا خوابیدن در حالت نامناسب جسمی دارید میتواند عامل تاثیر گذار بعدی درحال روحی شما باشد.
  3. رسانه‌ها قادر هستند با پخش اخبار ناراحت کننده ترس ما از مرگ،بیماری یا جدایی و… را فعال کنند و حس ناامیدی و ناراحتی به ما بدهند.
  4. ممکن است شما از کار کردن با کسی ناراضی باشید یا یک گفتگوی تنش زا با اطرافیان داشتید یا فکر شما درگیر اتفاق یا اتفاقات ناراحت کننده ای هست که برای شما افتاده است.
  5. اگر شما درگیری فکری دارید و تلاش می کنید موضوعی در گذشته را فراموش کنید پس عامل بعدی می‌تواند همین باشد.
  6. اگر شما چندین اتفاق و حادثه مهم رو پشت سر گذاشتید که انتظار وقوع آنها را نداشتید می‌تواند در دگرگون کردن حال روحی شما اثرگذار باشد.
  7. اگر خانم هستید ممکن است شما به PMS یا سندروم پیش از قاعدگی مبتلا باشید.
  8. ممکن است دغدغه چیزی را داشته باشید مثلا شما برای کاری که انجام می‌دهید به دنبال دفتر کاری خوب می‌گردید اما نگران هستید که دفتر مطابق خواست شما پیدا نشود.
  9. فقرآهن یا ویتامین B12 یا کمبود یک نوع ویتامین وماده غذایی
  10. اگر بخواهید بعد از مدتی استراحت یا مرخصی به سرکار برگردید وکارتان را شروع کنید شروع دوباره می‌تواند سخت و بعضی اوقات ناراحت کننده باشد. به شما گفته میشود که برای مدتی باید در جا و مکان دیگه ای و با یکسری آدم های جدید کار کنید خب این قضیه درحال روحی شما تاثیر گذار است پس تغییر و تحول عامل تاثیرگذار بعدی است
  11. مواردی که باعث اختلال خواب شما میشود را پیدا کنید برای مثال زمانی که براثر گرما یا سرمای زیاد و یا آلودگی صوتی و هر موردی که باعث میشود شما خواب زده بشوید،از خواب می پرید یعنی جسم و روح شما در معرض آسیب قرار گرفته است پس دمای جایی که می خواهید بخوابید را تنظیم کنید و برای دور بودن از صداهای مزاحم از محافظ گوش استفاده کنید.
  12. اگر شما از چیزهایی که قبلا لذّت می بردید،الان نمی برید پس یعنی اینکه یا شما در دوره‌ی دشواری از زندگییتان هستید وبا این شرایط دست و پنجه نرم می‌کنید و یا طوفان حوادث گذشته رو پشت سر گذاشتید و روند بهبود را طی می‌کنید.
  13. اگر مدت طولانی هست که هیچ اتفاقی نمی‌تواند آنقدر شما رو خوشحال کند شاید میخواهد به شما بگوید شما افسرده هستید که امیدوارم نباشید.
    اما اگر مدت کوتاهی است که زندگی برای شما هیجان ندارد،نگران نباشید چرا که برای هر آدمی در طول زندگی ممکن هست پیش بیاید.

در پایان بعد از اینکه 13 عامل به دقت بررسی کردید،اگر هیچکدام مسئله شما نبود نگران نباشید اما از خودتان بیشتر مراقبت کنید و به خودتان بیشتر اهمیّت بدهید.

شاد و پیروز و سلامت باشید

منبع: psychologytoday

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *